wtorek, 19 lipca 2011

Wakacyjny paraliż w urzędach

W związku z tym, że wakacje opanowały polskie urzędy włącznie z ZUS w ramach oszczędzania należy pozamykać je na czas sezonu urlopowego.  W sezonie tym by załatwić sprawę najprostszą trzeba uzbroić się w cierpliwość gdyż urzędnicy są na urlopach, wybierają się na nie bądź są po urlopach i z wielkim trudem wbrew swej woli zaczynają wracać do swoich obowiązków zawodowych. Ponieważ mamy kryzys warto by przez te kilka miesięcy zaoszczędzić na prowadzeniu urzędów, które i tak nie pracują w związku z sezonem letnim w sposób normalny, a jedynie są otwarte i wchodząc do nich człowiek chcący coś załatwić ma poczucie winy, że przerywa urzędnikom sjestę.  Ja osobiście w jednym z takich urzędów w postaci ZUS w Lublinie od tygodnia staram się odkręcić "pomyłkę, a raczej zaniedbanie ZUS w wyniku, którego wszedł on w posiadanie moich pieniędzy, których nie powinien oglądać nawet przez szybkę.  I tak jestem odsyłana od pani do pana i jeszcze innego pana i pani, a każdy mówi: ja nie wiem, ja wróciłam/em z urlopu, ja naprawdę nic nie wiem.  Nawet uzyskanie prostej odpowiedzi na pytanie kiedy i w jakiej formie, przelewem czy przekazem uzyska zwrot niesłusznie pobranych pieniędzy to słyszę: nie wiem albo sprzeczne odpowiedzi prowadzące donikąd.  I tak w kółko w klimacie znów mamy wakacje staram się wyrwać z letniego letargu choć jednego pracownika ZUS by odkręcić zusowską zagmatwaną pomyłkę.  Pomyłką jest udawanie, że urzędy w lecie pracują i wielką rozrzutnością jest utrzymywanie tego udawania.  Do końca wakacji jeszcze daleko więc wszystkim chcącym załatwić cokolwiek w polskich urzędach radzę szerokim łukiem omijać je wszystkie. Ja cały czas szukam jednego jedynego pracownika w ZUS, który nie jest w klimacie wakacyjnym i, który wie jak ZUS ma oddać coś co mu się nie należy.  Póki co szukam, dzwonię, chodzę i jeszcze nic nie znalazłam. ZUS niby wie, że ma coś oddać ale nie wie jak, kiedy i w jaki sposób. Ja wiem jedno, że są cholerne wakacje, które swym zasięgiem dopadły urzędy i trzeba czekać, aż skończy się wakacyjny paraliż.

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna